070509

Oj vad dåliga vi har varit på att uppdatera bloggen. Men nu kommer en liten uppdatering, dock utan bilder då vi ej har lyckats att vara i huset när snickarna har varit där och vi har som sagt ingen nyckel då detta är en totalentreprenad. Det har hänt en hel del saker på bygget sedan sist. Alla innerväggar är nu uppe och det stora arbetet är just nu att spika furupanelen i taket,  ungefär halva huset är gjort. Sedan har elektrikern varit där och dragit elen, jisses vad bra det bli med alla spottar. Köket börja även det komma på plats nu, ungefär halva köket är monterat.

Igår så isolerade dom taket med lösull, så nu ska det förhoppningsvis vara varmt under vintern =) Var lite orolig ett tag då jag hörde rykten om att lösullen skulle vara slut för leverans och att folk fick vänta med att få den. Men vi verkar ha haft tur =)

Ska förska ta mig till huset de närmaste dagarna när snickarna är där och ta lite kort, har verkligen hänt massor sedan sist.

Just ja, lär ju tala om att nu har vi flyttat ur våran gamla lägenhet och bor för tillfället lite varstans =P alla möbler och prylar står magasinerat hos min mor och själva bor vi i en kompis lägenhet i Borlänge under tre veckor. Efter det ska vi bo hos min mor i 4 veckor och efter det ska vi har fått flytta in i huset!!!
 
Jisses vad vi längtar till det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback