21 mars

Då var det dags för en väldigt sen uppdatering. Jag har varit i Karlstad på jobb under dom dagar som det hände mest på huset samt att jag efter det har varit sjuk. Det är först idag jag mår bättre och som det ser ut nu så kommer jag att jobba imorgon. Fast nu är det Stinas tur att vara sjuk. Hon har fått det jag hade innan och just nu ligger hon och sover.

Vi kan börja med vad som hände den 15 mars. Det var då tegelt kom på huset och carporten. Det blev verkligen bra, nu ser det ut som ett färdigt hus. Jag och Stina hade ordnat med en liten taklagsfest för snickarna under lunchen då. Eftersom jag var i Karlstad var det Stina som var ut med en massa mat åt dom. Det var smörgåstårta, potatissallad, rostbiff, skinka, sill, öl och läsk. Dom blev glada för det och jag hoppas att dom ser det som ett tack för allt dom hittills har gjort samt att vi på ett litet sätt behåller den fina taklagstraditionen som finnes. Man kan ju inte bjuda på en massa sprit i dagens läge, det är så svårt att pricka in en sån fest. Men jag fick en känsla av detta var bra iaf.

Nu när teglet har kommit på har bygget stått stilla ett tag igen. Dom ska komma dit idag igen och göra klart utvändiga snickerier så att dom kan ta bort byggställningarna, sedan ska dom börja med innerväggerna. Själv sitter jag och väntar på att offerterna på tillval av el och kakel ska komma. Sedan har vi bara tapetvalet kvar att göra. Det kommer att bli svårt, speciellt när man inte har några väggar ännu.
huset framifr?n vid tegell?ggninghuset med tegelbakifr?taklagsfest

Kommentarer
Postat av: Familjen Karlsson

Hej!

Det verkar som om vi ligger rättså lika i byggprocessen. Vi har beräknad inflyttning v.26. När är er inflyttning planerad?

Postat av: anderton_swe

v.27 är det beräknat till. Senast 6/7 :)

2007-03-24 @ 22:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback