13 mars

L?ktl?ggning p? huset 070313 baksidanL?ktl?ggning p? huset 070313

Denna vecka börjar det hända en massa saker igen. Snickarna kom igår och har nu börjat att färdigställa huset utvändigt. Dom spikar vindskivor, stuprör och håller på med läkten förfullt. Så snart kommer teglet på!! Då kommer huset verkligen att se färdigt ut, för så fort det är gjort tar dom bort byggställningarna. Så nu är det bara att åka till bygget varje dag och fotografera förändringen :)

Idag var jag och Stina till Kakelgruvan och bestämde allt kakel. Tänka sig att vi kom överens till slut. Nu ska dom bara fixa en offert på de tillval vi har gjort på kaklet. Som det verkar nu med mina beräkningar i huvudet så ska vi hålla oss inom budget, vilket känns kanon. Känns svårt att förklara hur kaklet ska bli så jag låter det vara och låter er vänta tills det kommer upp så kan jag lägga ut lite bilder på det.

Har funderat över det elektroniska i huset idag igen (tv, internet och telefon). Det är verkligen ingen lätt nöt att knäcka(dagens i-landsproblem), men jag tror att vi ska komma på en bra lösning till slut. Jag jagade på Borlänge energi idag igen och undrade när vi kommer att få fiber i omådet och dom skulle ta en närmare titt på det hela då det var andra i området som också ville ha fiber. Bara att hoppas att det blir så, det löser många funderingar även om det kostar en del att få in. Men det blir ruskigt smidigt och framförallt betydligt billigare än om man ska ha fast telefon via telia, samt adsl via telejacket och en boxer eller parabol. Kollade precis upp skillnaden mellan de båda lösningarna och jämnförde med likvärdiga produkter/tjänster, skulle vi ta allt via fiber skulle det bli 200 kr mindre per månad. (520kr/mån mot 720kr/mån) då är avgifter till olika nät medräknat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser bra ut !
Snart är det väl dax för takfest???

MVH Thomasi skåne

2007-03-13 @ 21:53:56
Postat av: Anonym

Joda, det kommer så fort sista tegelpannan är lagd :)

2007-03-13 @ 22:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback